Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Ons aanbod wisselt snel. Zoek je een kantoor-, werk-, of winkelruimte? Schrijf je dan hier in. Voor elk type pand schrijf je je op dezelfde manier in, namelijk via deze registratiepagina. Zodra je inschrijving is voltooid sta je bij ons geregistreerd als kandidaat-inschrijver.

Bij het selectieproces raadplegen wij de lijst met kandidaat-inschrijvers die zich hebben ingeschreven via onze website. Als de woning een specifieke invulling nodig heeft, plaatsen wij het pand online op onze aanbodpagina.

Bij een project blijft de advertentie op onze aanbodpagina gedurende de tijd dat het project bij ons in beheer is online staan. Wanneer ondernemers het contract opzeggen óf wij meer units in beheer krijgen, raadplegen wij de lijst met kandidaat-inschrijvers. 

Het is daarom aan te raden om je altijd in te schrijven via het inschrijfformulier wanneer je een kantoor-, werk-, of winkelruimte zoekt. Inschrijven is gratis en vrijblijvend.

Wanneer je een kantoor-, werk-, of winkelruimte krijgt toegewezen krijg je het pand in bruikleen. Dat wil zeggen dat jij verantwoordelijk bent voor de staat van het pand. Je mag gebruik maken van het pand tegen een bruikleenvergoeding tot jijzelf of de eigenaar de overeenkomst opzegt. Wanneer er bezichtigingen of aannemers het pand moeten bezichtigen, dan vragen wij je de deur open te doen. Je zal hier altijd minstens 24 uur van tevoren over worden geïnformeerd. Kleine reparaties zijn voor de ondernemers zelf. Mocht er iets aan het pand mankeren voor of tijdens het gebruik, dan dien je dit te melden aan Alvast.

Bij antikraak is dit wederzijds 28 dagen.

Bij tijdelijk verhuur is dit vanuit de ondernemer 1 maand. De minimale contractduur is 6 maanden. Als ondernemer kan je dus al na 5 maanden opzeggen. De eigenaar heeft een opzegtermijn van 3 maanden.

Defecten, verzoeken of klachten dien je in via het bewoners/ondernemers portaal. Klein onderhoud is altijd voor de ondernemers zelf. Indien er sprake is van een technische storing schade of een klacht, dan verzoeken wij je dit melden via het portaal van Alvast. Wij trachten storingen en/of schades zo spoedig mogelijk te (laten) verhelpen, mits het om noodzakelijke voorzieningen gaat om normaal te kunnen wonen (winddichtheid, warm water, verwarming, lekkage etc.). Helaas is het zo dat niet alle technische storingen verholpen kunnen worden. De ruimte dient gedurende de periode ons beheer in bewoonbare staat te zijn.

Inschrijven is gratis en vrijblijvend en kan via onze website. Zodra je een pand krijgt toegewezen en je deze accepteert betaal je inschrijfgeld. Bij anti-kraak is dat 85 euro en bij tijdelijke verhuur is dat 99,- euro. Daarnaast neem je een verplicht brandveiligheid pakket af, 45 euro + 17,50 euro per verdieping en de kosten voor een naamplaatje zijn 10,- (afhankelijk per individuele pandsituatie).